کفش حاج عسکر

کفش حاج عسکر

تولید و پخش کفش حاج عسکر
کفش حاج عسکر

کفش حاج عسکر

تولید و پخش کفش حاج عسکر

مدل سنتی زنانه

فقط عمده

از تولید به مصرف

بهترین کیفیت

نازل ترین قیمت

ارسال به تمام کشور

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes


EVA چیست؟

متریال EVA (اتیلن وینیل استات) یا به اختصار ایوا امروزه به دلیل ویژگی‌ها و کاربردهای استثنایی که دارد به وفور در تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. فوم EVA با واکنش کوپلیمرزاسیون بین وینیل استات و اِتیلن تولید می‌شود. EVA بسیار متنوع است و به عنوان جایگزینی برای موادی مانند فوم پی وی سی، فایبرگلاس، کامپوزیت‌های چوبی و تعدادی از متریال دیگر استفاده می‌شود. اما بیایید در مورد این ماده، فواید و کاربردهای بی‌شمارش صحبت کنیم؛ با کفش حاج عسکر همراه باشید.

جهت مطالعه عناوین مقاله روی عنوان مورد نظر کلیک کنید:

EVA چیست؟

فوم EVA (ای وی آ) مخفف عبارت اتیلن وینیل استات است که به عنوان یک جایگزین مؤثر برای انواع مواد مورد استفاده در تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. این یک جایگزین مناسب برای لاستیک‌های طبیعی، وینیل، نئوپرن، پلی‌اورتان و فوم‌های پی وی سی، کامپوزیت‌های چوبی، نمدی، فایبرگلاس و پشم معدنی است. ماده EVA از لحاظ ظاهری براقیت و ظاهری مشخصی دارد، در دماهای پایین قوی است و مقاومت خود را در برابر اشعه ماوراء بنفش و ترک خوردگی حفظ می‌کند و از خاصیت ضدآب چسب گرما ذوب برخوردار است.

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes


ویژگی‌های EVA:

  • جذب ضربه و لرزش
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوا مختلف، مواد شیمیایی، نفت، و پاشش سوخت و لکه
  • دارا بودن عایق حرارتی و خواص صوتی
  • انعطاف‌پذیری و شناوری

فواید استفاده از EVA

متریال EVA به دلیل مزایای بیشماری که دارد، یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت هستند. فواید این ماده به شرح زیر است:

  • استحکام زیاد در دمای بالا و حتی دمای پایین
  • توانایی تحمل استرس بدون ایجاد ترک و یا شکستن
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • ویژگی‌های ضد آب
  • حفظ انعطاف‌پذیری حتی پس از استفاده طولانی‌مدت
  • توانایی تحمل فشرده‌سازی و بهبودی (تحت فشار خراب نمی‌شود)
  • خواص رنگ‌پذیری

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes


کاربردهای EVA

فوم EVA از ساختار سلولی یکنواخت برخوردار است که امکان پردازش آن را مانند سایر ترموپلاستیک‌ها فراهم می‌کند. این ماده انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی خود را حفظ می‌کند، به سرعت از فشرده‌سازی رها می‌شود و رنگ‌ها را به خوبی جذب می‌کند. این فوم به طور معمول در قالب تشکیل می‌شود که در یک ورق کف سلول بسته قرار می‌گیرد. ابعاد کف بستگی به تراکم آن دارد. سپس کف را به صورت ورق برش داده و یا در هر مشخصات به شکل یا آیتمی خاص تبدیل می‌شود.

متریال EVA با کاربردهای بی‌شماری که عموماً توسط اکثر ما قابل قبول است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده اغلب در انواع لوازم خانگی، خودرو، ساختمان‌سازی، مصارف دریایی،  الکترونیکی، مراقبت‌های بهداشتی، بسته‌بندی، ورزش، موارد تفریحی ​​و به ویژه در تولید کفش استفاده می‌شود. برای مثال:

  • در بسیاری از کاربردهای برقی از EVA به جای محصولات لاستیکی و وینیل استفاده می‌شود.
  • از ای وی آ برای چسباندن پلاستیک استفاده می شود.
  • امولسیون‌های EVA به چسب‌هایی که در بسته‌بندی، اتصال فیلم‌های پلاستیکی، سطوح فلزی و کاغذهای روکش‌دار استفاده می‌شود، تبدیل می‌شوند.
  • از ایوا با افزودنی‌های موم و رزین برای ساخت چسب‌های ذوب گرم و میله‌های چسب داغ استفاده می شود.
  • از ورق‌های فوم EVA برای ساخت استیکر مخصوص بازی کودکان استفاده می‌شود.
  • از ای وی آ برای تولید زیره انواع کفش رسمی، کفش ورزشی و نیم بوت استفاده می‌شود.
  •  
ادامه مطلب ...

پلی یورتان یا پی یو چیست؟


پلی یورتان ها دسته‌ای از مواد هستند که از طریق واکنش یک پلی ال (الکلی با بیش از دو گروه هیدروکسیل واکنش پذیر در هر مولکول) با دی ایزوسیانات یا ایزوسیانات پلیمری در حضور کاتالیزورها و مواد افزودنی مناسب تولید می‌شوند. از آنجا که برای تولید پلی یورتان از انواع مختلف دی ایزوسیانات ها و طیف وسیعی از پلی ال ها استفاده می‌شود، می‌توان طیف گسترده‌ای از مواد را تولید کرد تا نیازهای کاربردهای خاص را برآورده کند.

پلی یورتان چیست
ساختار پلی یورتان

این ماده نتیجه نبوغ پروفسور اوتو بایر (۱۹۰۲-۱۹۸۲) است که به عنوان “پدر” صنعت پلی یورتان شناخته می‌شود. منشا پلی یورتان به آغاز جنگ جهانی دوم برمی‌گردد، زمانی که برای اولین بار به عنوان جایگزین لاستیک شناخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، از پوشش‌های پلی یورتان برای ساخت لباس‌های مقاوم در برابر گاز خردل، رنگ آمیزی هواپیما با براقیت بالا و پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و برای محافظت از فلز، چوب و سنگ تراشی استفاده شد.

با پایان جنگ، پوشش‌های پلی یورتان در مقیاس صنعتی تولید و استفاده شدند و می‌توانستند برای کاربردهای خاص به صورت سفارشی تهیه شوند. تا اواسط دهه ۵۰، پلی اورتان‌ها در پوشش‌ها و چسب‌ها، الاستومرها و فوم‌های سفت و سخت یافت شدند. اواخر دهه ۵۰ بود که کف‌های قابل انعطاف بالشتکی راحت به صورت تجاری در دسترس بودند. با توسعه پلی اتیلن ارزان قیمت، فوم‌های انعطاف پذیر دری را به سوی صنعت تودوزی و کاربردهای خودرویی که امروزه می‌شناسیم، باز کردند.

امروزه پلی یورتان ها را تقریباً در هرچیزی که لمس می‌کنیم می‌توان یافت : میز، صندلی، اتومبیل، لباس، کفش، لوازم خانگی، تختخواب و همچنین عایق بندی دیوارها و سقف و قالب‌های منازل. دانشمندان و متخصصان، همچنان به دنبال توسعه ی فرمولاسیون، مواد افزودنی و تکنیک‌های پردازش پلی یورتان هستند.

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes

 پلی ال ها

پلی ال یک ترکیب آلی شامل چندین گروه ازهیدروکسیل‌ها است که به طور وسیع به دوگروه پلی ال پلی اتر و پلی ال استر تقسیم بندی می‌شود. همچنین، پلی ال ها ممکن است بر اساس کاربرد نهایی آنها طبقه بندی شوند.

پلی ال پلی اتر

پلی الهای پلی اتر به طور بسیار وسیعی در ساخت پلی یورتان ها استفاده می‌شود که ساختار آن را می‌توان در شکل زیر مشاهده کرد

پلی یورتان چیست
ساختار پلی ال پلی اتر

مونومرهای رایجی که در پلی ال های پلی اتر استفاده می‌شود در جدول زیر نشان داده شده است:

پلی یورتان چیست
مونومرهای رایج پلی ال پلی اتر

واکنش پلیمریزاسیون با یک الکل و یک پایه قوی آغاز می‌شود. پایه، معمولاً هیدروکسید پتاسیم است که در ابتدا مونومر الکولات را تشکیل می‌دهد. آنیون الکولات تحت مجموعه‌ای از واکنش‌های باز شدن حلقه اپوکسید یا اتر حلقوی قرار می‌گیرد. بنابراین، پلی ال های تشکیل شده منحصرا از اکسید پروپیلن، گروههای ثانویه هیدروکسیل را به عنوان گروههای انتهایی حمل می‌کنند. گروه‌های هیدروکسیل ثانویه نسبت به گروه‌های اولیه هیدروکسیل واکنش کمتری دارند.

برای بدست آوردن پلی ال ها با گروه‌های هیدروکسیل اولیه واکنش پذیر، پلیمریزاسیون با اکسید پروپیلن آغاز می‌شود و در مرحله نهایی اکسید اتیلن اضافه می‌شود. اتیلن اکسید حلالیت آب در پلی ال را بهبود می‌بخشد. به جای الکل‌ها، از آمین‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

الکل‌های آغازگر معمولی پروپیلن گلیکول، گلیسرول، تری متیلول پروپان، تری اتانول آمین، پنتا اریتریتول، سوربیتول یا ساکارز هستند. ساکارز منجر به تولید پلی ال های بسیار شاخه‌ای مناسب برای فوم‌های سفت و سخت می‌شود، در حالی که الکل‌های با عملکرد پایین تر برای مواد فوم‌های نرم استفاده می‌شوند. آمین‌ها شامل اتیلن دیامین، تولوئن دیامین، ۴،۴ دیفنیل متان دیامین و دی اتیلن تری آمین هستند.

پلی ال های حاصل از عناصر اساسی بالاتر از پلی ال های دارای الکل به عنوان آغازگر ظاهر می‌شوند و بنابراین با ایزوسیانات‌ها واکنش بیشتری نشان می‌دهند. واکنش جانبی باز در پلیمریزاسیون، واکنش ایزومریزاسیون است.

پلی ال های کوپلیمر از طریق پیوند استایرن یا اکریلونیتریل به پلی (اکسید پروپیلن) بدست می‌آیند. رادیکال‌ها به عنوان واکنش انتقال به پلی (اکسید پروپیلن) به سایت هیدروژن سوم در پلی (اکسید پروپیلن) حمله می‌کنند. در ابتدا از اکریلونیتریل خالص برای پیوند استفاده می‌شد، اما پلی اتیلن‌های کوپلیمر تشکیل شده، باعث ایجاد مشکلاتی همچون تغییر رنگ در اسفنجهای قابل استفاده در تخته سنگ می‌شود. به همین دلیل پلی الهای کوپلیمر استایرن / اکریلونیتریل تولید شد.

روش دیگر کاربردی سازی پلی ال ها با یک بخش وینیل است. این امر با واکنش پلی ال ها با انیدرید مالئیک یا متاکریلوئل کلرید حاصل می‌شود. البته عملکرد پلی ال ها باید بیشتر از ۲ نسبت به گروه هیدروکسیل باشد، زیرا گروه‌های هیدروکسیل از بین می‌روند. اگر به پلی ال عاملدار شده وینیل مخلوط مونومر وینیل پلیمریزاسیون اضافه شود، پلی ال های آویز گروه وینیل در واکنش پلیمریزاسیون شرکت می‌کنند. با توجه به پلیمر وینیل، ساختاری شانه مانند ایجاد می‌شود. دیول‌ها و پلی ال های تجدیدپذیر برای پلی یورتان با واکنش اتصال تیول-ین به اسیدهای چرب مشتق شده از آلکین از اسیدهای اولئیک و ۱۰ اسیدهای غیردکنوئیک به دست آمد.

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes

 پلی ال پلی استر

پلی ال پلی استر دسته‌ای از پلی ال ها است که ساختار آن در شکل زیر نشان داده است.

پلی یورتان چیست
ساختار پلی ال پلی استر

پلی ال ها معمولا با استفاده از اسیدها ویا الکل‌ها تهیه می‌شوند. در جدول زیر مونومرهای پلی ال پلی استر نشان داده شده اند.

پلی یورتان چیست
مونومرهای پلی ال پلی استرها

پلی استرها با گرم شدن دیول در ۹۰ درجه سانتیگراد و افزودن اسید به آن تولید می‌شوند. دمای واکنش به آرامی تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. برای حذف آب از گاز بی اثر یا خلا استفاده می‌شود. میعانات توسط اسیدها، بازها و ترکیبات فلزات واسطه کاتالیز می‌شود. با این حال، باید از کاتالیزورها با احتیاط استفاده شود، زیرا می‌توانند اثرات نامطلوبی بر واکنش پخت بعدی داشته باشند.

اسیدهای فوم‌های نرم اسیدهای آلیفاتیک مانند اسید آدیپیک هستند، در حالی که انیدرید فتالیک میزان سفتی را افزایش می‌دهد. از ترفتالیک اسید یا ایزوفتالیک اسید در پوشش‌های سخت و چسب‌های با عملکرد بالا استفاده می‌شود و چنین فوم‌هایی بهبود می‌یابند تا در برابر شعله مقاوم باشند.

پلی استرهای مبتنی بر اسید ترفتالیک با استفاده از ترانس استریشن دی متیل ترفتالات ساخته می‌شوند. همچنین مواد زائد پلی (اتیلن ترفتالات) مانند بطری‌های پلی استر یا بطری‌های نوشابه، می‌توانند توسط گلیکولیز بازیافت شوند تا بتوانند پلی ال های مناسب بدست آورند. تریول‌ها، مانند گلیسرول و ۱،۱،۱-تری متیلول پروپان، منجر به تولید پلی استرهای شاخه‌ای می‌شوند. الکل‌های مورد استفاده برای فوم‌ها عبارتند از: اتیلن گلیکول، دی اتیلن گلیکول، پروپیلن گلیکول، ۱،۴-بوتاندیول، ۱،۶-هگزاندیول و غیره.

پلی استرهای متشکل از یک جز اسیدی منفرد و یک جز الکلی منفرد، کریستالی هستند. تبلور را می‌توان با استفاده از مخلوط دیول‌ها یا مخلوط پلی استرهای مختلف کاهش داد. پلی استرهای مخلوط حاصل از اسیدهای زائد تولید نایلون حاوی اسید آدیپیک، اسید گلوتاریک و اسید سوکسینیک هستند.

گروه استر در پلی ال های پلی استر به حمله هیدرولیز حساس است. پایداری هیدرولیز را می‌توان با افزودنی‌هایی که با گروه‌های کربوکسیلیک و الکلی واکنش می‌دهند، که در طول هیدرولیز تشکیل می‌شوند، بهبود بخشید. این مواد افزودنی شامل اگزازولین‌ها، ترکیبات اپوکسی و ساختارهای کاربدییمید است. به طور خاص، پلی ال‌های پلی استر را می‌توان با افزودن ۱-۲ درصد از کاربدییمیدهای آروماتیک تثبیت کرد. این ترکیبات پاک کننده اسید تولید شده توسط هیدرولیز استر هستند. این اسید هیدرولیز بیشتر را کاتالیز می‌کند.

پلی الهای پلی استر می‌توانند حاوی ۱۰-۲۰٪ از پلیمرهای وینیل باشند. پلیمرهای وینیل باعث بهبود پایداری هیدرولیز، سختی و پایداری فرم می‌شوند.

 

ادامه مطلب ...

مدل غنچه


مدل غنچه زنانه

فقط عمده

از تولید به مصرف

بهترین کیفیت

نازل ترین قیمت

ارسال به تمام کشور

کفش حاج عسکر

09198672695

در واتساپ و تلگرام در خدمتم

لینک کانال تلگرامی

https://t.me/AskarShoes